بهداشت و سلامتیسلامتی

عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند

0
(0)

با سشوار کشیدن زیاد و یا شانه کردن موهای خیس شما باعث آسیب رساندن به موهایتان می شوید. همچنین رژیم غذایی غلط باعث بدشکل شدن ناخن های شما می شود…

عادات روزانه ای مو و ناخن شما را از بین می برد

برخی از عادت های روزانه شما به نظر بدون ضرر هستند ولی ممکن است به سلامت مو و ناخن های شما آسیب وارد کنند. بهتر است این عادات بد را بشناسید و از انجام آنها خودداری کنید تا موها و ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید. در ادامه راه حل متخصصین را برای داشتن مو و ناخن سالم را می خوانید.

 

عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند

12 عادت اسیب رسان به مو و ناخن

رژیم غذایی غلط:
رژیم غذایی در بدن شما بلوک های ساختاری مناسبی برای عملکرد بدن فراهم می کند و هنگامی که شما مواد مغذی به بدن خود نمی رسانید، این بدین معنی است که مو و ناخن شما رشد نمی کنند و یا قادر به محافظت از خود نیستند. به عنوان مثال کمبود آهن می تواند باعث نازک شدن مو بشود و غذاهایی را که دارای آهن هستند را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا مو و ناخنی سالم و براق داشته باشید.
استفاده مداوم از وسایل حرارتی وگرم برای حالت دادن موها:
یک ارایشگر معروف مو می گوید : در حالی که بیشتر افراد از خشک کنننده های حرارتی و دستگاه اتوی مو برای زیبا کردن و دادن حالت بهتر به موها استفاده می کنند، گرما می تواند موها را خراب کند. این ابزارها گرک مننده می توانند تار موها را خشک و شکننده کنند. خشک کن ها و سشوارهای مو روی خط رویش مو و ریشه های مو نیز تاثیر منفی می گذارند در حالیکه اتوی مو فقط روی ساقه مو می تواند تاثیر منفی بگذارد.
عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند
شستشو با صابون های و پاک کننده های چرب:
برخی از افراد از صابون های خشن دارای PH قلیای استفاده می کنند که باعث می شود، پوست خارجی و ناخن ها از بین برود و به جای این نوع صابون ها بهتر است از پاک کننده های ملایم تر استفاده کنید.
زمان انتخاب شامپو باید مراقب باشید و شامپوهایی که بیش از اندازه سولفات دارند، چربی های مو را از بین می برند. همچنین باعق زرد شدن موهای رنگ شده می شود. مقدار زیادی از فرمول های بدون سولفات در قفسه های فروشگاه می کتاونند کمک کنند که موهای شما سالم و درخشان باقی بماند.
شنا در استخر:
کلر موجود در استخر می تواند رنگ موی شما را تغییر دهد، اگر موهای شما بلوند باشد باعث خشک شدن موهای شما نیز می شود. برای مقابله با این عوامل بد بهتر است قبل از رفتن به استخر از مرطوب کننده ها و مساک های مو بهره ببرید. این کار باعث می شود که مواد شیمایی و همچنین مرطوب کننده از موهای شما حفاظت کنند و نگذارند که عوامل موجود در استخر موهای شما را خشک کنند.
عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند
خشک شدن موها بعد از استخر رفتن ! 
تمیزکردن خانه:
هر زمان که اتاق. ها را در خانه خود مرتب میکنید ، حتما از دست و ناخن خود محافظت کنید. شلی هیل، یک مانیکور در لس آنجلس و دنور می گوید:”پاک کننده های خانگی، ناخن های شما را خشک می کنند و باعث شکننده شدن آنها می شوند و به راحتی می شکنند.”
“شماره یک:دفاع از دستها باید استفاده از دستکش باشد برای جلوگیری از هر گونه آسیب، – اگر شما لاک ناخن استفاده میکنید، به جلوگیری از خرد شدن ناخن ها کمک خواهند کرد.”
بالا بستن یا دم اسبی بستن موها:
زینگارینو می گوید:”اگر شما در ورزش با موهای دم اسبی یا بالا بسته تمرین کنید موهایتان در خطر شکسته شدن هستند”، می گوید:”اگر شما باید با موهای بالای بسته شده ورزش کنید، یک کش سر از مواد نرم تر، که باعث شل شدن و فشار کمتر به موها می شود، استفاده کنید.” کش سر ابریشم، مانند آنهایی از Slip هستند و به جلوگیری از خرابی و شکستگی مو کمک می کنند.
عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند
بالا بستن موها به نفع تان نیست
شانه زدن موهای خیس :
هنگامی که از حمام بیرون می روید، از شانه زدن موهای خیس خود اجتناب کنید. شانه زدن و کشیدن مو به سبب دانه های شانه، صرف نظر از کشیدن مو ، می تواند رشته های مو. راضعیف و الاستیک مو را بیش از حد تحریک کند و باعث شکستگی شود. برای خنثی کردن آسیب، موهای خشک خود را قبل از اینکه حتی پا را در حمام بگذرانید، شستشو کنید، بعد از شستشوی با یک برس به نامwet brush که به طور خاص برای کاهش شکستگی موی خیس شده طراحی شده، آنرا سریع شانه کنید.
باغبانی
اگر چه به باغچه حیاط خلوت خود میرسید، به نظر می رسد که عادت باغبانی می تواند روی ناخن شما خرابی ایجاد کند. هیل می گوید “علاوه بر اینکه دست ها و ناخن ها (و بقیه بدن شما) در معرض آسیب بالقوه خورشید هستند، می توانید قارچ از خاک بگیرید. هنگامی که به باغچه خود میرسید، یک جفت دستکش باغبانی با دوان بپوشید.
شستشوی بیش از اندازه موها:
در واقع شامپو زدن بیش ازاندازه میتوانند پایه محوری مو را از بین ببرد و لایه بیرونی و یا کوتیکول مو را مختل کند، در حالیکه تماس بین شامپو و سر پوست ممکن است منجر به تحریک پوست
در پوست سر شود، دکتر Zeichner می گوید:” اگر. هر روز موها چرب میشنوند ایرادی ندارد هر روز به موها شامپو بزنید ، در غیر این صورت،دست نگه دارید و شامپو را هر چند روزیکبار استفاده کنید.
عادت های بد روزانه که به مو و ناخن شما آسیب وارد می کند
شامپو زدن زیاد مضر برای مو
ضربه زدن با انگشتان دست:
هیل می گوید:” اگر شما بنا بر یک عادت عصبی با انگشتان دست خود را ضربه میزنید، این عادت می تواند از بین برنده و تضعیف کننده ناخن شما باشد ؛ بنابراین ،حتی این عادت می تواند در تایپ کردن گوشی هم انجام داد. او پیشنهاد میدهد، اگر نمی توانید عادت خود را ترک کنید، کاور و لاک های سفت کننده سر ناخن را امتحان کنید.
قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب:
درست همانطور که خورشید می تواند منجر به آسیب پوست شود، می تواند منجر به آسیب ناخن گردد ، قرار گرفتن در معرض نور با نور ماوراء بنفش می تواند خشکی و شکنندگی ناخن را ایجاد کند. برای جلوگیری از آسیب، بر روی دستها به صورت روزانه کرم دست با SPF استفاده کنید به همین صورت از موهایتان که از پروتئین های مشابه پوست ساخته شده است حفاظت کنید؛ از حفاظت کننده حرارت، سرم یا اسپری نرم کننده که حاوی حفاظت UV است، استفاده کنید.
کندن کوتیکول ناخن :
اگر چه ممکن است این قسمت های پوست را اضافی بدانید، اما عاقلانه نیست که سعی کنید آنها را در خانه یا هر جای دیگر بگیرید. دکتر “زینچر” می گوید:”پوست اطراف ناخن ها اختصاصا برای محافظت از ناخن وجود دارد.” هیل می افزاید:”اگر شما در سالن های ارایشگاه نیستید ، پس فقط باید با استفاده از ناخن گیر یا ابزار کوتیکول گیری خود، بعد از حمام به آرامی بروی کوتیکول خود فشار دهید.” کوتیکول یک محافظ کننده از میکروب ها و باکتری ها است و به عنوان یک مانع عمل می کند، بنابراین اگر آن را ببرید ،به طور طبیعی مجددا رشد می کند و سخت تر و ضخیم تر می شود.

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا