رابطه و ازدواجسبک زندگی

اگر از ازدواج کردن ترس دارید، بخوانید!

0
(0)
ترس از ازدواج چیست؟

امروزه شاهد بالا رفتن سن ازدواج هستیم، در واقع نوعی ترس نسبت به ازدواج ایجاد شده است. سوال پیش می‌آید که این ترس از ازدواج چع دلیلی دارد و از کجا ناشی می‌شود؟ یک دلیل ساده برای ترس از ازدواج، مسائل مالی و مسئولیت‌های زندگی مشترک می‌باشد، دلایل ترس از ازدواج در افراد مختلف، متفاوت است و از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. باید به ریشه این موضوع و علت آن توجه کنیم تا این ترس را از بین برده و زندگی مشترک خود را آغاز کنیم، زندگی مشترک آن طور که به نطر می‌رسد ترسناک نیست. در ادامه این مطلب دلایل و درمان ترس از ازدواج را مطالعه می‌کنیم. همراه ما باشید.

ترس از ازدواج چیست؟

درمان ترس از ازدواج

روی سوال بیانگر جواب نیز هست، به زبان ساده ترس از ازدواج ترسی است که در جوانان ایجاد شده و مدام ازدواج خود را پشت گوش می‌اندازند و دائما نگران هستند. ترس از ازدواج ممکن است در همه افراد وجود داشته باشد، ولی باید به مقدار و درجه آن توجه کرد. آن چیزی که در مورد ترس از ازدواج مهم است، دلیل آن می‌باشد گاهی تجربه تلخ، مشکلات مالی و … باعث ترس از ازدواج می‌شود که با شناخت ریشه این ترس می‌توان درمان آن را نیز پیدا کرد. در ادامه دلایل ترس از ازدواج در بین افراد مختلف را بیان می‌کنیم.

دلایل ترس از ازدواج

دلایل ترس از ازدواج

دلایل ترس از ازدواج در دختران و پسران متفاوت است ولی در حالت کلی می‌توان ترس از ازدواج را این گونه مطرح کرد:

ترس از تعهد

یکی دیگر از دلایل ترس از ازدواج، ترس از داشتن تعهد می‌باشد. شاید برخی از افراد از داشتن تعهد به یک نفر ترس داشته باشند در واقع نخواهند زندگی خود را فقط با یک خانم بگذرانند و دچار نوعی تنوع طلبی شوند که مضر و خطرناک است.

عدم مسئولیت پذیری یکی از دلایل ترس از ازدواج

ترس از مسئولیت، بزرگترین ترس ازدواج می‌باشد، خیلی از دختران و پسران جوان از مسئولیت‌پذیری وحشت دارند. شاید حق با آن‌ها باشد ازدواج مسئولیت‌های زیادی دارد ولی به هر حال هر کسی باید این مسئولیت را بپذرید، از سن کودکی باید میزان مسئولیت‌پذیری بالا باشد تا در دوران جوانی هم با مشکلی مواجه نشود. الان هم دیر نشده از امروز شروع کنید و مسئولیت‌های کوچک و بزرگ را برعهده بگیرید تا ازدواج در نظرتان مشکل نباشد.

دلایل ترس از ازدواج

ترس از تغییر زندگی

خیلی از دختران و یا پسران جوان ازدواج را نوعی تغییر زندگی می‌دانند، درست است که متاهلی با زندگی مجردی متفاوت می‌باشد، ولی نه آن گونه که تبدیل به خوف شود. تغییرات جزئی خواهد بود. بهتر است با کسانی که ازدواج کرده و زندگی موفقی دارند، گفت و گو داشته باشید تا متوجه شوید، اگر تغییری هم وجود داشته باشد، تغییر مثبت است.

ازدواج نکردن به دلیل ترس از طلاق

در خیلی از افراد این ترس از اطرافیان و یا حتی زندگی ناموفق پدر و مادر منشا می‌گیرد. کسی که پدر و مادرش طلاق گرفته باشد، ناخوداگاه ترس از ازدواج و زندگی مشترک ایجاد می‌شود. این ترس را باید با نگاه کردن به زندگی مشترک افرادی که موفق هستند، از بین ببریم. اگر شدت این ترس زیاد بود باید تحت درمان روانپزشک قرار گیرند.

ترس از ازدواج

مسائل مالی

امروزه مهم‌ترین دلیل ترس از ازدواج، مسائل مالی می‌باشد، زندگی‌های امروزی، بسیار مجلل‌تر از گذشته هستند و همچنین، تشریفات در بین جوانان زیاد شده است، در حالت کلی انتظارها بسیار بالاتر از زندگی می‌باشد. این مسئله در دختران و پسران، اغلب در پسران، باعث ترس از ازدواج شده و نوعی وحشت ایجاد می‌کند. در این موقع هم دختران باید خواسته‌ها و انتظارات خود را کم کنند و هم پسران تلاش زیادی برای ساختن یک زندگی راحت نمایند.

درمان ترس از ازدواج

درمان ترس از ازدواج

بعد از مشخص شدن علت باید به درمان ترس از ازدواج پرداخت. راه‌های پیشنهادی برای درمان ترس از ازدواج به شرح زیر است:

از افراد موفق در زندگی زناشویی، مشورت بخواهید

یکی از روش‌های درمان ترس از ازدواج این است که با افراد موفق در زندگی زناشویی و ازدواج، مشورت کنید. نظر آن‌ها را راجع به زندگی مشترک بپرسید و از آن‌ها بخواهید که زیبایی‌های زندگی مشترک را برایتان بازگو کند. همچنین قبل از ازدواج با شریک عاطفی خود در مورد ترستان حرف بزنید تا به یک نتیجه برسید.

شخصی را پیدا کنید که همه ترس‌هایتان را کنار بزند

اگر هنوز هم از ازدواج می‌ترسید شاید شخص مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اید، با پیدا کردن شخصی که از هر لحاظ باب میل شماست، شما را برای ازدواج تشویق می‌کند و ترستان را نیز از بین می‌برد. شاید همه افراد قبل از ازدواج کمی ترس داشته باشند ولی این طبیعی است و به مرور زمان حل می‌شود، صحبت ما ترسی است که مانع ازدواج و شروع زندگی مشترک شود (البته اگر شرایط و سن مناسب ازدواج را داریم )

درمان ترس از ازدواج

برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید

پیش از ازدواج تکلیف خودتان را با خودتان روشن کنید. از زندگی چه می‌خواهید؟ شریک عاطفی‌تان باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ اولیت‌های زندگی شما کدام‌ها هستند؟ هدف‌تان چیست؟ چه ازدواجی را تصور می‌کنید؟ بعد از این که برای همه سوالات در زمینه خودتان پاسخ دادید، نوبت به برنامه‌ریزی می‌رسد باید به ترتیب برای هر مرحله از زندگی خود برنامه مشخص داشته باشید و سعی کنید طبق روال برنامه پیش بروید.

برای از بین رفتن ترس، شریک عاطفی خود را بیشتر بشناسید

اگر شخصی را در نظر گرفته‎اید بهتر است سعی کرده و او را بهتر بشناسید تا در مورد خواسته‌ها، انتظارات، خصوصیات او اطلاعات زیادی داشته باشید. شاید دلیل ترس شما برای ایشان قابل درک و یا حل باشد. مثلا اگر در مورد مسائل مالی ترس دارید، شاید انتظارات شریک عاطفی شما برای شروع زندگی کم است و ترس شما بیهوده می‌باشد.

ترس از ازدواج چیست؟

قبول کنید که هیچ زندگی بدون مشکل نیست

با قبول کردن این موضوع ترس شما از ازدواج کم‌رنگ خواهد شد، باید قبول کنید که در زندگی مشترک، همیشه صلح برقرار نیست، زندگی مشترک پستی و بلندی‌هایی دارد، نیازی نیست از نظر مالی در رفاه کامل باشید، نیازی نیست در همه مسائل همسرتان همفکر با شما باشد و …

ممنون که با این مطلب همراه ما بودید، به امید این که ترس از ازدواج و زندگی مشترک از بین برود و جوانان راحت‌تر بتوانند در کنار هم زندگی مشترکی ایجاد کنند 

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا