رابطه و ازدواجسبک زندگی

علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج

0
(0)

علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج

شاید شما هم دقت کرده باشید که بعد از ازدواج دختران و پسران جوان وزن اضافه می‌کنند. در این موقعیت سوال پیش می‌آید که چرا بعد از ازدواج دختران و پسران چاق می‌شوند؟ در برخی از افراد این عقیده وجود دارد که بعد از ازدواج تناسب اندام مهم نیست در حالی که تناسب اندام بعد از ازدواج اهمیت بیشتری پیدا می‌کند حتی بیشتر از دوران مجردی.

چاقی بعد از ازدواج، تناسب اندام را زیر سوال می‌برد بنابراین باید علت چاقی بعد از ازدواج را پیدا کرده و از آن جلوگیری کنیم، در غیر این‌صورت زیبایی اندام از بین می‌رود.

خانم‌ها باید به اندام خود بیشتر توجه کنند در صورت داشتن اندامی زیبا و متناسب، اعتماد به نفس خانم‌ها بالا می‌رود. بنابراین اولین قدم برای تناسب اندام این است که علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج را بدانیم. در ادامه این مطلب قصد داریم این مورد را بررسی کرده و علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج را بیان کنیم.

ترک رژیم‌های غذایی بعد از ازدواج، از علل چاقی می‌باشد

دلایل چاقی بعد از ازدواج

علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج ممکن است مربوط به رژیم‌های قبل آن باشد. با نزدیک شدن به زمان ازدواج و یا در دوران نامزدی، خانم‌ها خیلی به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، تا در روز عروسی، بهترین اندام را داشته باشند، چرا که دوست دارند در لباس عروسی زیبا دیده شوند. برای رسیدن به این تناسب اندام رژیم‌های سخت و طاقت فرسا می‌گیرند و به باشگاه‌های ورزشی مراجعه کرده، در نتیجه به اندامی ایده آل نیز می‌رسند.

اما بسیاری از این افراد بعد از روز عروسی این تمرینات ورزشی و رژیم‌های طاقت فرسا را کنار گذاشته و به روال عادی زندگی خود بازمی‌گردند. با کنار گذاشتن رژیم‌ها و ورزش‌های سخت، اضافه وزن به طور ناگهانی رخ خواهد داد. خانم‌ها برای این که بعد از ازدواج نیز تناسب اندام خود را حفظ کنند نباید به طور ناگهانی از رژیم‌ها و ورزش‌های خود دست بکشند.

بهترین روش کاهش وزن این است که قبل از ازدواج رژیم‌های ساده و ورزش‌های سبک را انتخاب کنید تا بعد از ازدواج نیز بتوانید به همان روال قبلی ادامه دهید.

کم تحرکی، علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج

دختران تا قبل از ازدواج و در دوران مجردی بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند. مثلا با دوستان خود قرار ملاقات گذاشته، به استخر و باشگاه می‌روند. اما بعد از ازدواج خانم‌ها خیلی کم تحرک تر از قبل شده و ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در خانه سپری کرده و خانه را برای ورود همسر آماده کنند.

کسانی که وقت خود را بیشتر در خانه سپری می‌کنند شاید غیر از کارهای خانه تحرک دیگری نداشته باشند و مدام جلوی تلویزیون و روی تخت و مبل بنشیند. پس طبیعی است که این بی‌تحرکی منجر به چاقی شود.

پس دریافتیم که دومین علت چاق شدن خانم ها بعد ازدواج بی‌تحرکی است. حال سوال پیش می‌آید که راه حل چیست؟ اگر مانند قبل نمی‌توانید به برنامه‌های تفریحی خود بپردازید بهتر است همسرتان را متقاعد کنید تا با او به پیاده روی و حتی ورزش کردن در خانه بپردازید و مدام جلوی تلویزیون ننشینید.

احساس راحتی نسبت به همسر بعد از ازدواج

شاید خیلی از خانم‌ها این علت را قبول نکرده و سعی در انکار آن دارند ولی یک علت دیگر چاقی بعد از ازدواج احساس راحتی خیلی بیشتر در کنار همسر است یعنی خانم‌ها بعد از ازدواج و تسخیر قلب همسر خود دلیلی نمی‌بینند که مانند گذشته به خود رسیدگی کنند.

بیشتر افراد بی خبر از این هستند که این خصوصیت در طول زمان احساس سردی را در رابطه ایجاد می‌کند. زیرا همسر تصور خواهد کرد که مانند قبل به وی اهمیت نمی‌دهید و این امر احساس سردی را به وجود می‌آورد. واقعیت این است که بعد از ازدواج خانم‌ها باید دو برابر قبل به خود و زیبایشان اهمیت دهند.

تغییر عادت غذایی بعد از ازدواج

چاقی بعد از ازدواج

افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند تمایل زیادی به غذا خوردن در کنار هم دارند. طوری که بعضی از خانم‌ها برای غذا خوردن منتظر همسرشان شده و در نهایت این منتظر ماندن به ضررشان تمام می‌شود زیرا با منتظر ماندن میل به غذا افزایش پیدا کرده و احساس گرسنگی شدید به آن‌ها دست می‌دهد پس هنگام غذا خوردن مطمئناً غذای بیشتری خواهند خورد.
معمولا در بین زوجینی که تازه ازدواج کرده‌اند، عادت در یک ظرف غذا خوردن وجود دارد که این عادت به ضرر خانم تمام می‌شود زیرا آقایان چون در طول روز بسیار پرتحرک هستند به غذای بیشتری نیز برای سیر شدن نیاز دارند. در این حالت خانم برای همراهی با همسر مجبور است غذای بیشتری میل کند.

ممنون که با این مطلب همراه ما بودید لطفا نظرتان را برایمان کامنت کنید ♥

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا