آشپزی

آشپزی با سیب‌زمینی؛ طرز تهیه پیتزا سیب‌زمینی خانگی

0
(0)

پیتزا از جمله غذاهای مدرنی‌ست که هواخواه بسیاری دارد. ممکن است یک روز شما یا یکی از عزیزانتان هوس پیتزا کنید، ولی مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا را در منزل نداشته باشید. در این صورت اصلاً لازم نیست برنامه پخت پیتزا را کنسل کنید یا به رستوران مراجعه نمایید. اگر در منزل چند عددسیب‌زمینی دارید به‌راحتی می‌توانید یک پیتزا سیب‌زمینی خانگی لذیذ و سالم تهیه کنید.

سرآشپز روزچین این بار برای شما طرز تهیه پیتزا سیب‌زمینی خانگی را در نظر گرفته که خیلی ساده و سریع در منزل طبخ می‌شود. در پخت این پیتزای خانگی از سوسیس یا پپرونی گاو استفاده می‌شود که در صورتی که به آن‌ها علاقه ندارید می‌توانید با‌توجه‌به ذائقه خودتان از گوشت مرغ، گوسفند یا گاو پخته‌شده و یا سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل‌دلمه‌ای رنگی، ذرت و هویج استفاده کنید.

مواد لازم برای پیتزا سیب‌زمینی خانگی

  • سیب‌زمینی: ۷۰۰ گرم
  • پنیر چدار رنده‌شده: یک‌دوم پیمانه (۵۰ گرم)
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • روغن گیاهی: ۲ قاشق غذاخوری (۲۸ گرم)
  • نمک و فلفل سیاه: به‌مقدار لازم و دلخواه
  • پنیر موزارلا: ۱ پیمانه (۱۰۰ گرم)
  • گوجه گیلاسی: ۴ تا ۵ عدد
  • پونه کوهی (اورگانو) و ریحان‌خشک: به‌مقدار لازم
  • سوسیس یا پپرونی گاو: ۳۰ گرم

پیتزا سیب‌زمینی خانگی

طرز تهیه پیتزا سیب‌زمینی خانگی

فر را روشن کنید و روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد (۴۲۵ درجه فارنهایت) تنظیم کنید تا گرم شود.

سیب‌زمینی را پوست بگیرید و درشت رنده کنید. سیب‌زمینی رنده‌شده را در دستمال یا تنظیف آشپزی بریزید و کاملاً فشار دهید تا آبش گرفته شود. سیب‌زمینی را در کاسه‌ای بریزید و پنیر چدار رنده‌شده، کمی روغن گیاهی، نمک و فلفل سیاه و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و سپس کاملاً مخلوط نمایید.

کف سینی فر، کاغذ روغنی پهن کنید. مواد را به‌شکل دایره‌ای با قطر ۳۰ سانتی‌متر (۱۲ اینچ) روی کاغذ روغنی بریزید و پهن کنید. سینی را به‌مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فری که گرم شده است قرار دهید.

در این مدت پپرونی یا سوسیس را نازک برش بزنید. اگر از گوشت استفاده می‌کنید باید گوشت شما تفت‌داده یا پخته باشد. برخی سوسیس‌های فشرده به تفت‌دادن نیاز ندارند، ولی اگر از سوسیسی استفاده کردید که کاملاً خام است، حتماً کمی آن را حرارت دهید تا خامی‌اش گرفته شود.

در این مرحله سینی را از فر بیرون بیاورید و تکه‌های پنیر موزارلا را روی سیب‌زمینی بچینید. حالا برش‌های سوسیس یا گوشت یا سبزیجات را بچینید. کمی پونه کوهی و ریحان‌خشک روی مواد بپاشید و گوجه‌های گیلاسی‌ را روی پیتزا سیب‌زمینی بچینید و کمی فلفل سیاه رویشان بپاشید. سینی را دوباره ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت، چند برگ ریحان تازه روی پیتزا سیب‌زمینی خانگی‌تان بریزید و آن را سرو کنید.

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا