سرگرمیمطالب جالب خواندنی

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

0
(0)
طرز برخورد با کودک بی ادب

زمانی که برای اولین بار فحشی رکیک از زبان فرزندتان می‌شنوید شوکه می‌شوید و نمی‌دانید که کودکتان چه زمانی و از چه کسی این کلمات رکیک را آموخته است اما باید بدانید که هر کودکی در اجتماع قرار می‌گیرد و ممکن است کلماتی ناشایست از دیگران بیاموزد پس باید بیاموزید که چگونه با کودک بی‌ادب رفتار کنید تا او عادات زشت خود را ترک کند و از بزرگتران عادات زشت را یاد نگیرد. در این بخش از  مقاله‌ای آماده کرده‌ایم با عنوان چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم که در آن طرز برخورد با کودک بی ادب را به شما یاد خواهیم داد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

زمانی که اولین بددهنی را از فرزند خود می‌شنوید خشم خود را کنترل کرده و به یاد داشته باشید که کودکان در سنین پایین معنا و مفهوم سخنانی را که بر زبان می‌آورند نمی‌دانند و صرفا کلماتی را که شنیده‌اند تکرار می‌کنند. علاوه بر این شما تنها پدر یا مادری نیستید که با مشکل بددهنی فرزند مواجه شده‌اید پس خونسردی خود را حفظ کرده و با راه‌های کارساز فرزند خود را از بددهنی دور نگه دارید.

کودکان در سنین پایین کم کم متوجه می‌شوند که برخی کلماتی که از طرف بزرگسالان و یا کودکان دیگر به زبان می‌آید توجه اطرافیان را برمی‌انگیزد و آنان را به پاسخ وا می‌دارد. زمانی که کودک به این نتیجه می‌رسد کنجکاوی‌اش چندین برابر شده و دوست دارد این توجه را او نیز تجربه کند. مثلا نام برخی از اندام‌های خصوصی بدن برای کودکان حس شوخ‌طبعی دارد و صرفا موضوعی خنده‌دار است و نتیجه‌ی این شوخ‌طبعی فرزندان به رفتار والدین بستگی دارد که نهایتا باعث تعدیل و یا تشدید این عادت زشت خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید طرز برخورد با کودک بی ادب را یاد گرفته و به درستی با آن‌ها رقتار کنید.

طرز برخورد با کودک بی ادب

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۱- به ارزش‌های خانوادگی‌تان اهمیت دهید:

ارزش‌های خانوادگی نقش مهمی در تربیت فرزند و چگونه رفتار کردن شما با کودک بددهن دارد چون در برخی خانواده‌ها، این‌که کودک برخی عادات زشت را انجام دهد و یا ناسزایی به زبان بیاورد ایرادی نداشته و در توجیح این‌کار به کودکی او اشاره می‌شود ولی در برخی خانواده‌ها بددهنی ممنوع بوده و خلاف ارزش‌های خانواده به شمار آمده و به سرعت واکنش دیگران را به همراه دارد. در هر حال در هر خانواده‌ای که زندگی می‌کنید سعی کنید ارزش‌های متفاوت افراد را با فرزندتان در میان بگذارید و به او گوش‌زد کنید که به زبان آوردن برخی کلمات باعث آزار دیگران خواهد شد. این نکته در طرز برخورد با کودک بی ادب بسیار اهمیت دارد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۲- قبلا از برخورد با کودک بی ادب، دلیل بددهنی را بیابید:

زمانی که با بددهنی کودک خود مواجه می‌شوید قبل از رسیدگی به رفتار ناشایست فرزندتان، به دلایل احتمالی این رفتار ناشایست از او فکر کنید. فرزند خود را کنترل کرده و ببینید چه زمانی و چگونه بددهنی می‌کند چون رفتار با کودکی ۵ ساله‌ای که از دیگران بددهنی را آموخته و آن کلمه را تکرار می‌کند بسیار متفاوت از پسر و یا دختری است که در سن ۱۵ سالگی به دیگران فحش می‌دهد.

گاهی کودکان به این دلیل فحش می‌دهند که فاقد برخی مهارت‌های اجتماعی هستند. اگر دلیل بددهنی فرزندتان نداشتن مهارت‌های اجتماعی است بهتر است هرچه سریع‌تر با مشورت یک بزرگتر و یا یک روان‌شناس این مهارت‌ها را به فرزند خود بیاموزید تا در آینده دچار مشکلات بزرگتری نشود.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۳- خودتان را اصلاح کنید و الگوی خوبی باشید:

معمولا کودکان در سنین کمتر به دنبال فردی هستند که کارها و جملات او را تکرار کنند این افراد معمولا پدر و یا مادر‌ها هستند پس شما باید مراقب رفتار خود باشید تا بتوانید بهترین الگو برای فرزندتان شوید. اگر خیلی فحش می‌دهید و یا نمی‌توانید خشم خود را کنترل کنید احتمالا کودک شما نیز همین رفتار را از خود نشان خواهد داد و بیان جمله‌ای مانند “این جملات و بدرفتاری‌ها برای بزرگتر‌ها است و من می‌توانم به زبان بیاورم ولی فرزندم نه” هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چون کودکان همیشه در رویای بزرگ‌سالی به سر می‌برند و دوست دارند رفتار بزرگتران را تکرار کنند تا خود را بزرگ نشان دهند. علاوه بر این شما نباید به همراه فرزند خود ویدویی را تماشا کنید که بددهنی در آن فیلم وجود دارد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۴- در هنگام بددهنی فرزندتان او را نادیده بگیرید:

نادیده گرفتن یکی از نکات مهم طرز برخورد با کودک بی ادب می‌باشد. برخی مواقع کودکان از شما توجه می‌خواهند و شما به دلایل مختلف از توجه و محبت به آنان دوری می‌کنید که کودکان در این مواقع دوست دارند جلب توجه کنند و بددهنی اولین گزینه‌ی آنان خواهد بود اگر شما در این زمان به بددهنی فرزندتان بخندید و یا واکنشی افراطی مانند خشم نشان دهید تقریبا برای او ثابت کرده‌اید که با بددهنی می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

بی توجهی به برخی اعمال ناشایست کودک یکی از اصول مهم طرز برخورد با کودک بی ادب می‌باشد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۵- قانونی برای بددهنی داشته باشید:

زماین که بددهنی کودک شما به یک مشکل بزرگ تبدیل شده باشد شما باید قانونی در خانه داشته باشید تا او را از این کار منع کند مثلا می‌توایند قانون “از زبان مناسب استفاده کن” بهره‌مند شوید تا کودک شما با کلمه‌ی مناسب آشنا شده و بددهنی را کنار بگذارد و یا قانون‌های دیگری را وضع کنید مانند “فقط در اتاقت می‌توانی بددهنی کنی تا دیگران را از رفتار ناشایست خود نرنجانی”. به هر حال با وضع قانون در خانه می‌توانید از بددهنی فرزند خود جلوگیری کنید.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

۶- جزایی را برای بی ادبی در نظر بگیرید:

اگر قانونی را برای بددهنی در خانه انجام دادید ولی هیچ تغییری در رفتار فرزند خود ندیدید. می‌توایند با در نظر گرفتن یک مجازات برای عمل نکردن به قانون در نظر بگیرید مثلا اگر فرزندتان در سنی است که پول تو جیبی دریافت می‌کند جعبه‌ای را برگزینید و در هر بار فوش دادن از او بخواهید مقداری پول درون جعبه قرار دهد ولی زمانی که پول جمع شد آن را صرف تفریح و یا مسافرت نکنید چون با این‌کار فرزند شما بیشتر فوش خواهد داد. شما می‌توانید با این پول هدیه‌ای برای کسانی که نمی‌شناسید خریداری کرده و با این کار نشان دهید که از داشتن هدیه‌های زیبا محروم شده است تا از کار خود دست بردارد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم

امیدواریم با مطالعه مقاله چگونه با کودک بد ادب رفتار کنیم  نواتسته باشید طرز برخورد با کودک بی ادب را یاد بگیرید.

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا