رابطه و ازدواجسبک زندگی

عواقبت سنگین دروغ گفتن به همسر!

0
(0)
عوارض دروغ گفتن به همسر

حفظ زندگی زناشویی مهم‌ترین خواسته هر زوج جوانی است ولی ممکن است که برخی از رفتارها و عادت‌ها به زندگی زناشویی صدمه وارد کند که افراد باید با شناسایی آن‌ها؛ زندگی زناشویی خود را از خطر حفظ کنند. یکی از این رفتار و عادت‌های بد، دروغ گرفتن است که هر فردی ممکن است بنا به دلایل مختلف، در واقع توجیه‌های مختلف دروغ بگوید. ولی این دروغ گفتن مسئله سطحی نیست و در زندگی زناشویی با همسر اختلال بسیاری زیادی ایجاد می‌کند. در ادامه این مطلب مختصری در مورد علل و عوارض دروغ گفتن به همسر بحث خواهیم کرد. همراه ما باشید.

علت‌های دروغ گرفتن به همسر

نتیجه دروغ گفتن به همسر

هر کس برای دروغ گفتن دلیل دارد ولی می‌خواهیم بدانیم منشا اصلی دروغ گفتن در افراد چیست؟ اولین دلیلی که به ذهن می‌رسد حس حسادت است که باعث می‌شود افراد دروغ بگویند. دومین دلیل ممکن است عادت باشد، بله درست شنیدید، برخی از افراد به دروغ گفتن عادت دارند معمولا این عادت از کودکی با آن‌ها همراه می‌شود و در بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد که بدترین حالت دروغگویی است و باید هر چه سریع‌تر این عادت ترک شود. برخی از افراد نیز به خاظر حفظ منافع شخصی و یا موقعیت اجتماعی خود دروغ می‌گویند ولی نمی‌دانند که با اثبات دروغ، عواقب سنگین‌تری منتظرشان هست.

عوارض دروغ گفتن به همسر

عوارض دروغ گفتن به همسر

از بین رفتن اعتماد همسر

اولین و بدترین نتیجه دروغ گفتن به همسر، بی‌اعتمادی او است. چرا که هر کس دروغی بشوند ناخود آگاه به سخنان و رفتارهای بعدی او نیز شک دارد. در حالی که ممکن است همسرش فقط یک بار به هر دلیلی، دروغ گفته باشد ولی با اثبات دروغ ناخودآگاه همه سخنان همسر در نظرش مبهم می‎شود که آیا دروغ گفته است؟ چه میزان از سخنان همسرم دروغ است؟ پس باید سعی کنیم هیچ دروغی در کار نباشد تا به این مرحله از بی‌اعتمادی همسر نرسیم.

احترام‌ها با دروغ از بین خواهند رفت

کسانی که مدام دروغ می‌گویند ارزش و احترامشان در بین اطرافیان کم می‌شود، و این حس وقتی قوی‌تر می‌شود که فرد از همسر خود دروغ بشنود. احترام همسر دروغگو رفته رفته از بین می‌رود و سختی‌های زندگی مشترک شروع می‌شود، چه از طرف مرد باشد و چه زن.

نتیجه دروغ گفتن

بی‌اعتنایی همسر

کسی که مدام دروغ می‌گوید، همسرش نسبت به نظر و سخنان او بی‌اعتنایی می‌کند چون نمی‌داند چه تا حد دروغ است و در نظرش سخنان همسرش بی‌اهمیت می‌شود و نتیجه این بی‌اهمیتی که یکی از عوارض دروغ عوارض دروغ گفتن به همسر است، بی‌اعتنایی می‌باشد. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که همسرش حرف‌های او را جدی نگیرد و نسبت به او بی‌اعتنا شود!

عوارض دروغ گفتن به همسر

بدبین شدن از عوارض دروغ گفتن است

بدبینی هم جزو عوارض دروغ گفتن به همسر می‌باشد که رفته رفته ممکن است شدت گرفته و نفرت را به دنبال خود ایجاد کند. هیچ کس نباید به این مرحله از دروغ‌گویی برسد که کسی به خاطر دروغ گفتنش از او نفرت داشته باشد. پس در زندگی زناشویی خود به هیچ وجه اجازه ندهید که احساس همسرتان با دروغ‌های شما تبدیل به نفرت شود.

برای برای حفظ احترام و ارزش خود نزد همسر و همچنین اهمیت دادن به سخنان شما و حفظ اعتماد همسرتان که مهم‌ترین پایه‌های زندگی زناشویی هستند، دروغ نگوییم ممنون که همراه ما هستید

به این رمان امتیاز بدهید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا : 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا